Branża PR korzysta z serwisów społecznościowych przede wszystkim dlatego,
że są one świetnym źródłem informacji, ale także dodatkową możliwością
nawiązania kontaktu z klientem. Poza tym to najlepszy kanał do publikowania
własnych pomysłów, publikacji czy materiałów. Nigdzie, tak jak w social mediach,
nie widać też, który produkt albo usługa się „klika” oraz jaki ma wpływ na odbiorcę lub klienta.
W pracy PR – owca media społecznościowe to także konieczność rozumienia narzędzi,
z których konsumenci najczęściej korzystają w dzisiejszych czasach. Chcąc mieć
na nich wpływ poprzez świadome działania komunikacyjne specjaliści public relations
muszą zdawać sobie sprawę i rozumieć, jak konsument traktuje media oraz gdzie i w
jakiej formie najczęściej można go w sieci spotkać. Muszą znać mechanikę działań danych
narzędzi, ich możliwości oraz grupę odbiorców i jej specyfikę. Właśnie z tego powodu
powinni na bieżąco śledzić zachodzące zmiany i jednocześnie być ich częścią
Reasumując, social media dały branżom medialnej i PR-owej nie tylko ogromne możliwości, ale też wysoko podniosły poprzeczkę.
W mediach społecznościowych nie ma żadnych barier. Korzystać z nich może każdy, jednak nie każdy może i potrafi w nich zaistnieć.
Ważna jest tu skuteczność komunikacji i, co najbardziej istotne, konsekwentna realizacja założonych celów.