Img

DZIENNIKARSTWO

Public Relations

Branża PR korzysta z serwisów społecznościowych przede wszystkim dlatego, że są one świetnym źródłem informacji, ale także dodatkową możliwością nawiązania kontaktu z klientem. Poza tym to najlepszy kanał do publikowania własnych pomysłów, publikacji czy materiałów. Nigdzie, tak jak w social mediach, nie widać też, który produkt albo usługa się „klika” oraz jaki ma wpływ na odbiorcę lub klienta.

W pracy PR – owca media społecznościowe to także konieczność rozumienia narzędzi, z których konsumenci najczęściej korzystają w dzisiejszych czasach. Chcąc mieć na nich wpływ poprzez świadome działania komunikacyjne specjaliści public relations muszą zdawać sobie sprawę i rozumieć, jak konsument traktuje media oraz gdzie i w jakiej formie najczęściej można go w sieci spotkać. Muszą znać mechanikę działań danych narzędzi, ich możliwości oraz grupę odbiorców i jej specyfikę. Właśnie z tego powodu powinni na bieżąco śledzić zachodzące zmiany i jednocześnie być ich częścią

Reasumując, social media dały branżom medialnej i PR-owej nie tylko ogromne możliwości, ale też wysoko podniosły poprzeczkę. W mediach społecznościowych nie ma żadnych barier. Korzystać z nich może każdy, jednak nie każdy może i potrafi w nich zaistnieć. Ważna jest tu skuteczność komunikacji i, co najbardziej istotne, konsekwentna realizacja założonych celów.